Tuesday, December 30, 2008

Vacation to Terengganu..

25hb dec ari tu aku balik kg,
Kami gerak dr KL jam 430 pg n tb d trganu area kol 1030pg.. sempat singgah umah nenek aku jap. pegi jenguk2 tok mi n tok bak dulu, rindu aku kt diorang. Tp aku agak terkilan jgk sbb x smpat nk pegi tdo sane. cuti plak x lame.. huhu.. Mlm tu aku, ecah (my sis), hanis (kwn ecah) n eli pegi round2 bandar KT. pegi water front tgk laut, pegi pantai btu buruk.. tp hr tu hujan, just dpt pusing2 ngn kete je la..

Petang 26hb tu aku pegi KB kelate, hantar nurse ecah (adek aku) practical kt hospital KB. tu pon rush, sbb masa x mengizinkan. Just sempat pegi KB mall je. Sorry la eli, xsempat bwk ko g jln kelantan byk2 tmpat. N sorry jgk kt reen sbb x smpat nk pegi umah. InsyaAllah abis LI nnti smpai la sane. hehe..

27hb tu plak ade kenduri umah kawan abah kt dungun.. abah ajak pegi skali n bleh bwk eli jln2.. So, kitorang pon gerak la pegi dungun n pegi mkn kopok lekor. mm.. just round2 je la hr tu.




Sunday, 28th Dec 2008
Gambar sebelah. Dari kiri, (azie, ice, eli n tina).











Time ni aku n ice bwk eli jln2 kt KT. Gmbar yg kt sebelah ni kitorang naik trem round2 dlm taman tamadun Islam kt masjid Kristal tu. Sempat jgk mkn tghari kt ctu, nama tempat tu "bbe'teng". Harga boleh tahan la. Eli xde dlm gmbar sbb die yg tukang amek gambar..hehehe..sorry ye eli.. xleh nk promote ko dlm gambar ni.. Sebenarnya, aku pon bru first time jejak kaki kt tempat ni.. hihi..







Peace!! mm..gambar berlatarbelakangkan masjid kristal. Boleh tahan la cantek masjid ni.. time ni ramai jgk yg dtg mengunjung, sbb cuti kn..












Mm..kt blakang aku n ice ni adalah taman monumen, yg ada 22buah replika masjid2 yang femes di seluruh dunia kt dlm tu. tp kitorang xmasuk. huhu.. sbb ken byr 10 hingget. So, kami tgk dr luar je la..











time ni plak kt muzium negeri, terengganu. Klo aku xbwk eli pegi, rse2nya, aku pon xjejak kaki ke cni.. maklumlah, tempat sendiri ni ssh skit nk jln2 kn.. slalunya kite pegi jln tempat org. tp bgus jgk bwk org jln2, at least dpt la tau ape yg ade kt negeri sendiri.. hihihi.. aku plak yg excited.




After tu, kitorang ke pasar payang pegi tgk kain n tudung2.. Seterusnya ke warung Al-Hijrah Oasis, pegi mkn 'Nasi Daging Bakar Sos Lada Hitam'.. agak menarik jgk mknan kt ctu. Tp sepanjang perjalanan kami, cuaca mendung dan hujan renyai2 kadang2 lebat.. Lepas mkn, kitorang pegi ke gedung tudung. Eli rambang mata nk pilih tudung. aku Sampai nk migrain tgk tudung yang begitu byk n susah gile nk pilih.. byk sgt choice. last2 aku g duduk, eli struggle pilih tudung. huhu..penat gle.

Smpai dekat nk maghrib, aku gerak pegi umah azie plak kt gong badak. sbb dh janji nk pegi umah die b4 ke KL. So, nk x nk, kne pegi jgk.. nnti majuk plak minah tu ssh plak. Selesai smyg maghrib, kitorang ke cendering plak. Pegi tgk baby wani.. cute gle ank die, geram aku.. tgkla kt bwh ni..cute kn? hehehe..


Area jam 1030, aku gerak balik umah.. mak aku da call da tanye pukul bape nk balik. So aku terus gerak la.. nnti riso plak die. Balik je umah, aku rse x sdp badan. selsema n batuk2.. esoknya suppose aku balik ke KL. sbb 30hb aku keje.

29hb pagi tu aku kemas2 beg, bersiap2 utk balik.. Tp b4 balik kene pegi umah my kazen dlu. That day hari pertunangan dia. So, kene pegi la. Aku da demam2 time tu, tp aku kene gagahkan jgk. After mkn2 n jmpe ngn Kak ju, aku terus balik ke KL dlm area 2ptg. Sempat jgk snggah umah Che Nor (mak sedara) kt sh alam n pegi klinik amek ubat+mc. Lps hantar adik aku kt umah sewa die d Shah Alam yg nk msuk sem 1hb ni, aku g hntar ice plak kt puchong n trus balik ke sri damansara.. smpai umah dlm pukul 12tgh mlm. penat xterkata.. aku rse panas+sejuk seluruh badan.. sah2 demam. huhuhu.. tp syok r dpt blk kg. hehehehe...

Next plan ke melaka 1hb1 ni blom kompem lg jd ke x, huhu..

3 comments:

  1. weh,gambar aku senyum2x tutup2 mata..haha
    tq tina bawa aku jalan2x..hehe
    klu x,tah bila la aku nak g jalan2 tganu...kui3x

    cian ko tetiba kedemaman pulak kan...hee
    k la take care..
    jom balik..
    opis nak tutup dh..kah2x

    ReplyDelete
  2. oit tina..sapa ati p jln2 xajok kawe..
    kim salam ke azi deh ;-p

    ReplyDelete
  3. hehe..xpe eli..ko punye psl..demam pon xpe.. :(
    uhuk2.. (nnti aku g sabah, siap ko).
    gamba ko tutup mata tu xpe, ade kelainan.. hihi.terima la ye.
    erm..tazzy, i'm sorry la..the gurls day out. hihi..nnti ade mase, kite g jejalan ramai2.. bwk asma skali.keh.. hehe

    ReplyDelete