Monday, May 25, 2009

Milo Oh Milo......

Aku de cite nk cite nih...

Pertengahan bulan 4 yang lalu, my mom got a fon call from Che Nor..(mak sedara aku).. Then, dia gtau yg adek aku yg kt shah alam tu accident... huhu..pastu abah trus suh aku n abang siap2 pegi shah alam mlm tu gak jenguk2 adk aku tu.. aku ni ikot arahan je la..

Hihi...mse duk sane, kdg2 aku pegi gak melepak kt damansara, umah sewa aku tu.. ade 1 hari tu, aku pegi amek ice, n stay kt SD.. Bgn dr tdo, mandi2 n lepak depan tv je smpai tghari.. tb2 aku n ice lapar.. trun la pegi beli mkanan kt bawah. (actually kt bawah flat tu ade org jual pg2..nasi lemak, nasi berlauk n so on.. ) Kitorg tapau n makan kt umah. Sedap je mkn, perut kenyang...aku plak tanpa berlengah2, pegi buatkan air utk tetamu ni..(ice la).

Aku letak 2 mug atas meja, masak air.. sementara tggu air masak, aku isikan la mug tu dengan milo n gula (dengan konfiden nya).. aku sangat yakin yg air tu akn sedap.. wawawa... bila da taruk air dalam mug tu, n kacau hgga sebati, da siap, spt biasa, aku suapla sesudu air aku tu utk rse..tb2 tersirap darah aku sampai ke kepala.. aku heran nape milo tu rse pelik.. n aku x pnh rse cmtu seumur hdup aku. aku heran samada sudu yg membuatkan rse cmtu ke atau milonya..muka aku len gle smpaikan ice tanya.. " tina,, bakpe (nape)?? ".. "mm..ntahla ice, aku rse air ni pelik..(dengan muka yang agak weird).." haha...xtahan perut aku nk gelak.. aku suh ice rase air tu.. dengan pantasnya ice pon rsela air tu.. sebaik shj minum air tu skit, muka ice berubah.. aku xtahan tgk mukanya n trus gelak trbahak2, disusuli ice... Aku mula melihat bekas2 milo n gula yg ade atas meja.. milo tu xde masalah sebab mmg tin milo.. aku capai la bekas merah yg aku anggap gula tu n melihat dengan teliti... rupa nya garam halus yg agak kasar.. rupanya seakan gula.. oleh kerana lama x balik ke umah sewa tu, aku da lupa mana bekas gula n mana bekas garam.. n baru aku sedar yg milo tu MASIN... aduhhh.. nasib baik xramai tetamu.. klo x, abes garam umah aku.. wawawa!!!....

2 comments:

  1. seb bek buh garam..kalo tamboh ajinomoto koho sedap.try a.huahuhaua

    ReplyDelete
  2. hahaha... mcm rajin wt je.. sedap sgguh ke semek? mu wt dlm diam2 op.. dop cite dh.. haha..seb bek hdup ag smpai hr ni...

    ReplyDelete